Nacho’s als ijsbreker tijdens Tech & Innovation Festival

Yana, Hanne & Natacha – Cartière

Elkaar in real life de hand schudden en niet enkel virtueel kennismaken: daar willen we bij Cartière meer op inzetten. Geen betere plek om dat te doen dan op een beurs vol onontdekt talent. Onze eerste beursdeelname ooit was meteen een schot in de roos.

Het tweedaagse Tech & Innovation Festival van Future Entrepreneurschip in de Waagnatie in Antwerpen was dit jaar al aan de zevende editie toe. Het event, georganiseerd door en voor studenten met ambitie, wil de volgende generatie ondernemers in contact brengen met professionals in de sector van technologie en innovatie. Dit jaar wilde Cartière er absoluut bij zijn, om mee de brug te slaan tussen young potentials en bedrijven. 

Nacho’s als conversation starter

Onze eerste beursdeelname, daar wilden we goed over nadenken. Welke boodschap willen we uitdragen? Hoe zorgen we ervoor dat we benaderbaar zijn en hoe spelen we onze persoonlijkheid uit? We vonden een origineel antwoord: een nachomachine. We deelden 25 kilo nacho’s uit, afgewerkt met in totaal 5 liter kaassaus, 2 kilo jalapeño’s en 2 kilo gefrituurde uitjes. Het enige wat we als wederdienst verwachtten was een korte kennismakingsgesprek.

“We verbonden met studenten en klanten op de manier die bij ons past: persoonlijk, geïnteresseerd, met oog en oor voor de ander.”

Yana De Clercq – Recruitment Officer bij Cartière

360 connecties met potentieel

Onze doelgroep op de beurs was tweeledig. Enerzijds waren er de young potentials wiens carrière we mee kunnen lanceren door hen mogelijkheden en kansen te bieden bij onze klanten. Anderzijds zijn er de pas afgestudeerden die de rekruteringswereld in willen en dus bij een bedrijf als het onze zouden kunnen passen. Cartière vond tijdens het Tech & Innovation Festival aansluiting met 360 interessante profielen, met wie we nu de opties kunnen verkennen. De klantgesprekken met klinkende namen als Atlas Copco of Port of Antwerp Bruges waren voor ons een mooie plus. 

Groei van ons netwerk

Op het tweedaagse festival deelden we 500 porties nacho’s uit. We verbonden op de manier die bij ons past: persoonlijk, geïnteresseerd, met oog en oor voor de ander. We mochten studenten uit een rits afstudeerrichtingen spreken – kmo-management, IT, productontwikkeling, communicatie, economie, handelswetenschappen en meer – en zagen ons netwerk met elke handdruk groeien. Voor herhaling vatbaar dus, zo’n beurs. In het najaar zal je Cartière hier en daar op een event zien opduiken, en in tussentijd zijn we alvast van de partij op de DataNews Awards, hét event in onze sector. 

Ines, Robbe & Nicolas op dag 1 tijdens het het Tech & Innovation Festival @ Waagnatie Antwerpen.

Miste je Cartière op het Tech & Innovation Festival maar wil je toch deel uitmaken van ons netwerk? Volg dan onze LinkedIn-pagina en registreer je in onze databank

Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze Privacy Policy.

Accepteren & Doorgaan